Zložil se je ob cesti

Prispevek Tovornjakarski obračun, ki sem ga objavil bolj na začetku blogerske kariere, je postal hit in je trenutno moj četrti najbolj bran prispevek. Po festivalu tovornjakarske spretnosti je bila precej žolčna tudi razprava, ki se je kmalu spremenila v dokazovanje, ali so večji bedaki vozniki osebnih vozil ali poklicni vozniki tovornjakov. Čeprav je bil rezultat dolgo izenačen, so s komentarji v slogu »naslednjič, ko te vidim, sploh ne bom zabremzal in boš videl, kaj pomeni 40 ton v riti«, zmagali tovornjakarji.

Med debato smo izvedeli, da vozniki kamionov tripajo na hitrosti v snežnih razmerah, ko si dajo duška in zadovoljno prehitevajo cincave voznike. Verjamem, da je nekajkrat na leto fino pokazati ko je najjači, če ne drugače, pa za volanom in v snežnih razmerah. A težko verjamem, da je divjanje v snežnem metežu, četudi z le 90 km/h, povsem varno in neškodljivo. Poklicni vozniki bi pač morali vedeti, da izredne razmere predvidevajo previdnejšo vožnjo. Sicer se lahko zgodi nekaj takega:

Še sreča, da sem zjutraj doma speglal nekaj majic in srajc in odšel zdoma kasneje, sicer bi me lahko pametnjakovič, ki ni predvidel mastne ceste, gladkega asalta in niti malo nagnjenega ovinka, razmazal po barjanski zemlji.

Dobro ga je zložilo!

Prizor me je najprej zabaval, ampak po mojem se za voznika tole ne bo dobro končalo. Že na licu mesta se je s telefonom v roki skrival za tovornjakom. Ovinek iz smeri TPC Rudnik proti Ižanki je blag, a vsi vemo, da je spolzek in po stari slovenski cestno-graditeljski navadi nagnjen navzven. Verjetno gradijo ceste tako zato, da ne vozimo prehitro ali kaj vem kaj. Cestna infrastruktura v TPC Rudnik je seveda totalna katastrofa. Že krožišče je nevarno (nagnjeno navzven), cesta pa je s posedanjem v barjanska tla ustvarila nekakšne naravne ležeče policaje, ki jih geologi še proučujejo.

Na koncu bodo rekli, da je za neumnost kriv voznik tovornjaka in da je vzrok nesreče neprilagojena hitrost. To je seveda očitno. A žal se policijske statistike in pisci črne kronike s tem zadovoljijo. Slabih cest pri nas ne omenja nihče in nihče se ne vpraša zakaj lahko v Nemčiji v ovinke vozijo 220 km/h, pri nas pa je v primerljivih ovinkih smrtno nevarno že pri 160 km/h. Ampak, boste rekli, saj ne smeš vozit več kot 130 km/h. Res je. Ampak res je tudi, da ljudje vozijo prehitro in da bi bilo nesreč manj, če bi nekdo naredil domačo nalogo pri nizkih gradnjah.

Kar se tiče tovornjaka, sem se pa najprej vprašal ali so veliki oglasi s kontaktnimi podatki avtoprevoznika v takšnem primeru dobra ali slaba reklama.

Prejšnja objava Naslednja objava

Brez komentarjev

  • Odgovori seamus 13. 10. 2009 at 7:46

    Višja hitrost je samo posledica varnosti, ker tudi pri 130 km/h je naša avtocesta veliko bolj nevarna, kot nemška. Kar je očitno v dežju. In zato sploh ni treba peljati več kot 130, da se vidi razlika. Zadjnič sem pred viaduktom Ravbrkomanda (na sveže obnovljen!) na prehitevalnem pasu zapeljal v lužu, ki je bila pred začetkom mosta. Na srečo je bila hitrost malo čez 130km/h in na srečo sem jo prevozil samo z enim delom avtomobila. In na srečo ni bilo drugega kot splaš in za trenutek je avto zaplesal.

    Glede Rudnika pa je škoda zgubljat besede …

  • Odgovori APM 13. 10. 2009 at 8:35

    Iz priloženih fotografij je razvidno, da se je nesreča tovornjaka zgodila na mestni ulici. Tam je dovoljena hitrost 50 ali največ 70 km/h. Vsako razmišljanje o nepravilnem prečnem naklonu ceste in o hitrostih nad 70km/h je neumesno. Tudi primerjava z nemškimi avtocestami ne.
    Zakaj? Nesreča, ki se je pripetila na mestni cesti ob mokrem vozišču in je bila povzročena zaradi prevelike hitrosti. Voznik bi moral upoštevati, da se vozi po mestmnem področju, kar kažejo tudi talne oznake, saj je v bližini križišče. Omejitev hitrosti je v najboljšem primeru 70km/h. Ob deževnem vremenu pa je voznik tovornjaka dolžan prilagoditi hitrost vožnje stanju cestišča.
    Torej voznik je povzročitelj prometne nesreče.
    Slovenske avtoceste so po kvaliteti izgradnje zelo primerljive z ostalimi avtocvestmi po Evropi. Tudi vzdrževanje slovenskih avtocest je na ustrezni ravni. Jasno pa je, da na celotni avtocestni mreži obstojajo tudi napake, ki pa jih ob vzdrževalnih delih DARS sproti odpravlja, ali pa vsaj opozarja s prometno signalizacijo.
    Popravila, kakor opozorila pa za voznike avtocest v Sloveniji niso dobrodošla, zato vozniki protestirajo. Po Evropi so razmere podobne, tam pa se naši vozniki vedejo popolnoma drugače.
    S prispevki, kakršen je zgornji, pa tudi s komentarjem seamusa nisem zadovoljen, ker po nepotrebnem razburja ljudi in neupravičeno kritizira stanje na slovenskih avtocestah.

  • Odgovori chef 13. 10. 2009 at 8:41

    @APM: A si piarovec z Darsa, da kvasiš take neumnosti? Če mi najdeš stavek, v katerem sem napisal, da krivec za nesrečo ni tovornjakar, častim pivo.
    Trditi, da so ceste po Evropi na enakem nivoju kot v Sloveniji, je bebasto, če si z Darsa, pa nesramno in v posmeh vsem uporabnikom. Poleg vrtenja jezika je pa včasih dobro kakšno stvar tudi natančno prebrat, da ne boš takih neumnosti kvasil.

  • Odgovori Vizo 13. 10. 2009 at 8:47

    Slovenske avtoceste so z nemškimi primerljive toliko kot naše plače. Vsako a priori zagovarjanje superduper izgradnje slovenskega avtocestnega križa je ali spisano s strani prizadete strani ( avtocestni lobi ) ali pa pisanje nekoga, ki se še nikoli ni peljal po slovenskih avtocestah.
    Dejstvo je, da so naše avtoceste ZANIČ. In, da smo jih preplačali. Ampak to je že druga zgodba…

  • Odgovori kruhinmleko 13. 10. 2009 at 8:52

    smešno bi blo, da bi tipson vozil 60 na cesti ki ima omejitev 50 in bi zaradi neprilagojene hitrosti letel ven .. jaja, zabavno!!
    potlej iz tega sklepaš da na cesti ki je “grajena” za 50 zlahka voziš 30 brez skrbi. edini hec je da je mene tudi že pri 30 vleklo ven iz ovinka in sem imel srečo, da nisem priletel v parkiran avto 😀

    kar se pa tistega dela tiče okoli TPC Rudnik je pa cesta popolnoma zanič..

  • Odgovori sanja 13. 10. 2009 at 9:13

    Dejte dejte, slovenske avtoceste so primerljive z nemškimi le v tem, da se jih da primerjati; ob primerjavi pa naše gladko popušijo.
    Ravno pred kratkim sem mimo Frankfurta ležerno vozila kakih 145km/h v dežju in v ovinku, pa me ni nikamor zanašalo, rukalo in tesno stiskalo pri srcu, kakor me na poti od Velemesta do Obale pri zakonsko dovoljeni hitrosti kar pogosto.
    Iz smeri proti Obali pa ima dolinica pred Ravbarkomando v dežju svoje presihajoče jezero, da. In mislim, da znakec, da je treba upočasnit kadar dežuje, ni dovolj – ker pričakuješ neko zdravorazumsko lužico, ne pa da se ti bo pri zmanjšanih 100km/h zdelo, da ti zaliva motor in si tik pred tem da zdrsiš po jezerski gladini kot kaka…malo manj elegantna pristajajoča raca. Kaj pa če bi DARS imel še trajekte čez? Pa kake terence? Evo – zdaj mi je jasen nakup Patrij. SV jih bo prodala DARSu, ta pa jih bo oddajal v najem vsakomur, ki se bo hotel peljati po slovenskih avtocestah!
    Samo škoda, ker sem že kupila letno vinjeto.

  • Odgovori seamus 13. 10. 2009 at 9:37

    @sanja – pri meni je bila luža, deževalo ni, cesta je bila praktično suha.

  • Odgovori Paternina 13. 10. 2009 at 10:27

    O fak, tole pa vidim kam pelje. Je že enkrat šlo v tej smeri…

    Rondoji so nagnjeni navzven z razlogom.
    Za cesto v TPC Rudnik ni kriva stroka ampak denar in čas, ki ga itak vedno manjka.
    Slovenske ceste niso preplačane ampak so na km ene cenejših v evropi.
    Tudi v Sloveniji je ovinek v katerem lahko pelješ 150 nauro. In to v dežju.
    In tudi v Italiji sem eno uro stal v zastoju zaradi luže. In to take, da nisi čez zapeljal, je bila pregloboka…

    Napake so seveda na vsaki cestni mreži…slovenski in nemški…le da slovensko poznate do obisti in je posledično seveda napak več.

    In, seveda se strinjam, nemške in italijanske avtoceste so boljše. Ampak za kakšen denar? A to ste se že kdaj vprašali?

  • Odgovori Thor 13. 10. 2009 at 10:49

    Se strinjam, da so naše ceste v . . . Če ne drugega se vprašam zakaj hudiča je treba vsakih 3-4 leta razbrazdat cele AC pasove in jihna novo vlivat, medtem ko v Nemčiji marsikatera cesta stoji v boljšem stanju še iz časa WW2..

    Me pa resnično zanima kako to, da imate toliko težav z njimi. Dobro, lep čas sem vozil 4×4 avto, zdaj pa vozim pač dobro opremljenega Avensisa Verso s parimi sistemi, ki me držijo na cesti (četudi se lučke, ki opozarjajo na vklop sistema proti zdrsu redko vklopijo). A vseeno ob neki normalni vožnji nimam težave ne v dežju, ne v snegu, na splošno nimam težav. Dobro, za sneg bom letos malce bolje videl, sem pa lansko leto vozil slabše opremljenega, pa vseeno ni bilo težav. 4×4 je tu pač na vsekakor na boljšem.

    pa vozim dokaj hitro, nikakor po omejitvah, proti primorski sicer izredno malokrat, največkrat na gorenjsko, štajersko in dolenjsko, tam na AC ne vidim kakšnih večjih težav, ob pravzaprav skoraj stalni minimalni prekoračitvi..

  • Odgovori Ka 13. 10. 2009 at 11:58

    Takih prizorov s tovornjaki sem pa vajena še iz časov, ko sem se dnevno proti MS vozila, pa tudi v smeri MB so bili pogosti. Najbrž zaradi pogostosti tovornega prometa. Me je tudi večkrat imelo, da bi kakšno številko s tovornjaka ali belega kombija poklicala 🙂 (So bili tudi pogumni tovornjakarji, ki so prehitevali po lokalni cesti, pa ne vozim “usrano” – v naselju ni hotel izgubiti svojih 70km/h)

  • Odgovori Sith 13. 10. 2009 at 14:54

    Balkanska klasika. Spet se zgražajo množice ljudi, ki kršijo zakonodajo in krivijo tistih par, ki se zakonodaje držijo. Naj prevedem: tisti, ki redno kršijo prometne predpise krivijo projektante, ki se zakonodaje držijo.
    Mimogrede, ali se je že kdo peljal do Monakovega, brez da bi peljal mimo delovišč na avstrijskih avtocestah? Če ne, je pa sigurno pokazal jodlarjem kako pravi šoferji vozijo mimo “idiotskih” omejetev, ka li?

  • Odgovori Zmago1 13. 10. 2009 at 15:02

    Jaz sicer nimam nobenih težav s slo avtocestami čeprav dnevno prevozim po njih 100km me pa grozno motijo nepotrebni zastoji ki so posledica slabe gradnje. Vožnja v principu je ista kot v Nemčiji, no tam gre hitreje in bolj je pregledno zaradi ne-omejitev, več pasov, višje prometne kulture in bolj ravninskega terena-saj nemčija je v primerjavi s slo ena sama ravnina!
    Da je kvaliteta novih kaj slabša od nemških nisem opazil, da pa kvaliteta in obrabljenost že po parih letih drastično pade je dejstvo.
    Torej naše avtoceste SO DEFINITIVNO slabše grajene kot nemške, ker po treh, štirih letih je samo še eno popravljanje v nedogled, flikanje, ravnanje, gladenje, preplastevanje, podpiranje, podiranje, zastoji, obvozi, itd itd itd itd itd ni konca in kraja.
    Včasih sem mislil, da je slaba gradnja posledica slabih materialov, korupcije, podkupovanja, bogatenja posameznikov,…sedaj ko poznam ozadnje novih gradenj pa TO VEM!

    lp,Z

  • Odgovori hxc 13. 10. 2009 at 15:28

    “Balkanska klasika. Spet se zgražajo množice ljudi, ki kršijo zakonodajo in krivijo tistih par, ki se zakonodaje držijo. Naj prevedem: tisti, ki redno kršijo prometne predpise krivijo projektante, ki se zakonodaje držijo. Mimogrede, ali se je že kdo peljal do Monakovega, brez da bi peljal mimo delovišč na avstrijskih avtocestah? Če ne, je pa sigurno pokazal jodlarjem kako pravi šoferji vozijo mimo “idiotskih” omejetev, ka li?”
    x2 na avstrijskih ac so delovišča še bolj pogosta, tudi nemške ac niso izjema.

  • Odgovori chef 13. 10. 2009 at 16:56

    Jaz bi se strinjal s @Thorom. Stanje ni tako izredno. Kakšen aquaplaning tu pa tam tudi malo poživi vožnjo. Sem pa podobne situacije doživljal pri Bologni lansko leto. Poleg globokih luž na cesti je takrat pihal še orkanski veter, jaz sem bil pa z najvišjim možnim Peugeotovim kombijem 🙂

    @Paternina: Ne bom se pregovarjal o cenah avtocest, ker številk res ne poznam in sem prepričan, da večina itak naklada na pamet. Kaj pa folk ve kaj pomeni 500 milijonov evrov? Mislim, da se pa oba strinjava, da so ceste na splošno slabe – pač take, kot smo jih lahko plačali.

    Bom pa vesel, če mi razložiš, čemu črnuški rondo visi navzven, pa ne samo obod, ampak tudi izvoz na črnuško vpadnico, kjer se nesreče dogajajo kar naprej in kjer to sploh ni čudno, saj ljudje pri zdravi pameti ne morejo vedet, da je nekdo ovinek nagnil navzven in naredil vse zato, da bi se ljudje vozili 40 km/h.

    @Sith: Preden boš preveč pameten, naj te opomnim, da se nikakor ne zgledujem po avstrijskih cestah. Po drugi strani je pa res, da sem samo do Bleda danes naletel na tri delovišča in na en radar, ki je pa meril podmuklo – spet na čisti ravnini, kjer se nikoli ne zgodi. OK, bila je še kontrola na koncu AC na Peračici, ampak to je stara zgodba.

    Ti pa lahko povem, da sem se peljal v Salerno in tam pa nisem na 1200 km stal niti enkrat. Bilo je samo eno manjše gradbišče, ampak na tropasovnici. Najraje mam pa take, ki so bili enkrat v Münchnu in mislijo, da vejo vse. Da so Jodlarji še bolj zarukani od Slovencev, ve vsak in to ni nobena novica. Lahko se pa primerjamo tudi z Balkanom, če hočemo – in potem celo dobro izpademo.

  • Odgovori K&K 13. 10. 2009 at 20:09

    “Bom pa vesel, če mi razložiš, čemu črnuški rondo visi navzven, pa ne samo obod, ampak tudi izvoz na črnuško vpadnico”

    mogoče zaradi odtekanja meteorske vode ❓

  • Odgovori Jaz 13. 10. 2009 at 20:30

    kanalizacija mora biti v vsakem primeru. in je potem vseeno, če je jašek na notranji strani namesto na zunanji…

  • Odgovori primoz 13. 10. 2009 at 21:00

    Ne vozim se sicer prav pogosto po nemških, malo bolj pogosto pač po avstrijskih avtocestah in ama vedno padem na kakšno desetkilometrsko gradbišče, kjer se cijaziš mem onih debilnih smajlijev. Ne vem, glede na večino komentarjev imam samo jaz tako smolo.

  • Odgovori chef 13. 10. 2009 at 21:09

    Tudi jaz sem najprej pomislil na odvodnjavanje, ampak to se da seveda rešit na drugačen način.

  • Odgovori Paternina 13. 10. 2009 at 21:21

    Take kot smo jih lahko plačali, res je. Načeloma niso tako dobre kot nemške ali italijanske ampak Slovenija je majhna in hribovita država z zelo omejenimi naravnimi sredstvi. Če imajo recimo Italijani doma na voljo precej boljše materiale jih moramo mi uvoziti…in cena raste. Če dodaš temu še korupcijo (ki je po mojem še bolj prisotna v Italiji)in politične pritiske za čimprejšnje dokončanje da lahko trakec prerežejo, pa dobiš potem pač malce slabše avoceste. Vse potrebuje svoj čas in denar…in ceste niso nobena izjema.

    Pa še tole: Nemčija in Italija imata v primerjavi s Slovenijo mnogo večje avtocestno omrežje, ki ga potrpežljivo gradijo že od Hitlerja naprej. Torej so imeli kar nekaj časa popravit, rekonstuirat, podret in na novo zgradit…vse, kar so v prvo zajebal 🙂

    Rondo (vsak) pa visi navzven ker pri uvozu in izvozu pač ne sme priti do loma. Me zanima če bi ti bilo všeč da avto namesto da visi navzven med zvijanjem poskoči 🙂
    In viset v eno stran pač mora zaradi odvajanja meteorne vode…

  • Odgovori Anonimno 14. 10. 2009 at 9:27

    Iz svojih izkušenj vem, da tudi avstrijske niso veliko boljše, definitivno pa imajo vsaj v zadnjem času spet ogromno gradbišč, po mojem med Beljakom in Salzburgom vsaj 5, če ne še več. Pa to niso gradbišča po 100 m kot pri nas ampak po par kilometrov.

  • Odgovori K&K 14. 10. 2009 at 12:14

    @jaz: ni vseeno notranja/zunanja stran 🙂

    bistveno dražja je notranja stran. v primeru tamačevo lahko ob močnejši moči vozniki spodaj dobijo še dodatek odvodnjavanja 🙁

    @paternina: pravilno za uvoz/izvoz 😉

    rondo pač ni monza, kjer nekaj sekund ne pomeni nič 🙂

  • Odgovori Brot 14. 10. 2009 at 15:56

    Enineznanjo sploh vozit.Smbiu šofer kamjona več ku desetlet in vampovem da tričert šoferjou spada u vrtecin nikamordrgan. Pasm meu jst u stari jugi še hujši ceste ku so zdej

  • Komentiraj