Zračni zamašek

Že na Majorko grede ob vstopu na letalo nisem bil prepričan ali bom res izstopil v Palmi. Let, rezerviran pri Air Berlinu, naj bi izvajal Fly Niki, a nazadnje smo leteli z Air Berlinovim letalom.

Odisejada na poti domov se je začela že v hotelu. Taksist je odhod nonšalantno prestavil, češ da je cesta do letališča zaradi vetra zaprta. Res je pihalo. A čez deset minut ni pihalo nič manj. Je pa res, da smo se do pol sedmih zjutraj nabrali štirje potniki, tako da je lahko lump opravil le en prevoz – in organizatorju potovanja zagotovo izstavil račun za tri vožnje.

Za Air Berlin naj bi tudi tokrat letel Fly Niki. A tokrat smo vstopili smo na letalo družbe Condor.

Če je bil veter težava za taksista, teh težav ni bilo v zračnem prometu. Vseeno nismo vzleteli točno.

Ker še niso naložili prtljage. Očitno so prosto letalo našli šele tik pred zdajci.

Ko so naložili, je bil zračni prostor nad Italijo že zaseden, zato smo morali počakati še dlje. Vsakih deset minut so nam prijazno razložili, da bomo čakali samo še tri minute.

Potem so nas z nadprijazno osladnostjo obvestili, da med poletom ne smemo poslušati glasbe prek elektronskih naprav, da pa lahko poslušamo njihov radio z bogatim naborom različne glasbe za vse okuse. Razlog za tak ukrep pod pretvezo varnosti je seveda oglaševanje poceni robe in predrage hrane, ki ga občasno prekinejo z glasbo.

Kljub zamudi se pilotu ni mudilo nikamor. Leteli smo s predvideno hitrostjo, ni pa mu bilo nerodno vsaj petkrat ponoviti, da se opravičuje in ob pristanku je celo izjavil, da tokrat do zamude ni prišlo po njihovi krivdi. Na koncu se je opravičil tudi potnikom s povezanim letom v Frankfurt in jim povedal, da Air Berlin (ali Fly Niki, kaj vem) in Condor nimata povezanega sistema za booking, zato ne more dati informacij o naslednjih letih in da svetuje, da poiščejo potniki informacije na ustreznem okencu.

Prevoz do doma so nama že pred vzletom prestavili za štirideset minut. Ravno prav? Ne.

Zavleklo se je še s prtljago. Da so najina kovčka spravili na trak, je trajalo točno eno uro. Baje zato, ker je letalo pristalo daleč. Slabih pet minut vožnje z avtobusom. Zakaj so pripeljali kovčke v treh – ali morda štirih – rundah mi seveda ni jasno. Mogoče nimajo dovolj vozičkov pa so se vozili sem ter tja.

Očitno v časih vsesplošnega varčevanja nobena pot na drugi konec Evrope ne more miniti brez nervoze in slabe volje zaradi izgubljanja časa. Nad tem se niti ne moremo pritoževati, ker potujemo več kot kadarkoli in ceneje kot kadarkoli. Težava je le v tem, da potniki nimajo dosti boljših izkušenj z dragimi letalskimi družbami. Konec koncev priletijo na ista letališča, ki so čedalje bolj zabasana tudi zaradi odločnega pretiravanja z varnostjo, ki odpoved v trenutku, ko se nek norec razstreli v nabito polni hali pred rentgenom ali ko Zalar ponesreči v ročni prtljagi čez kontrolo spravi pipec.

Vznesene floskule, da »se ne bomo pustili prestrašiti strahopetnim morilcem« so čisto navadna neumnost. Dejstvo je, da so nas psihopati in njihovi bradati ali manj bradati strici iz ozadja prestrašili in ljudje bodo vsak čas pripravljeni varnostnim organom razkriti tudi vsebino zadnjične odprtine. Evropejci iz Berlina, Londona, Bruslja, Pariza, Nice in drugih terorističnih ciljev si ne upajo več v enako ne-varne Turčijo, Tunizijo ali Egipt, ampak ker bojda ne dovolijo, da bi strahopetni morilci spremenili njihov slog življenja, trumoma rinejo na druge destinacije, tako da letalske družbe in zračni prostor očitno tega sploh ne morejo več požreti.

Razumem, da letala pač zamujajo. Ampak to počasi že spominja na vice o jugoslovanskih vlakih. Ali slovenskih vlakih.

Prejšnja objava Naslednja objava

3 komentarji

  • Odgovori Seamus 3. 4. 2017 at 18:33

    OK. Torej ni samo Adria tista, ki se parkira na najbolj oddaljenem mestu in ki mora počakati vsa ostala letala preden pride na vrsto. Vsaj nekaj.
    OK, po drugi strani pa vidim, da je Adria v bistvu nizkocenovec, kar je sicer logično, samo ob raznih dokapitalizacijah nas vseeno skušajo prepričati v nasprotno (cene vozovnic pa prav tako…).

  • Odgovori Matej Zalar 3. 4. 2017 at 18:40

    Seveda Adria ni edina. Je pa res, da Adria (vsaj nazadnje je bilo po mojem tako) leti na terminal 2. Sicer se potem z avtobusom voziš še veliko dlje, kot če pristaneš na terminalu 1, imaš pa vsaj dobro trgovsko ponudbo.

    Da je Adria najdražji nizkocenovec, pa trdim že od nekdaj. Zdaj so si še spomnili zaračunavanje prtljage posebej. To so sicer zapakirali v piar o cenejših vozovnicah za tiste, ki letijo samo z ročno prtljago, a v praksi menda ni tako. Zato pa gre človek raje v München po cesti.

  • Odgovori Katarina 3. 4. 2017 at 23:37

    Vsi zapleti so davek…ne gre drugace… adria je pa ne samo najdražji nizkocenovnik ampak med najdražjimi overall. Cezoceanski leti so cenejši kot bxl-lj….super je biti monopolist

  • Komentiraj