Odletela je naša ljuba … Adria

»Daj,« mi pravijo bralci. »Napiši nekaj o Adrii!«

Smrt paradnega konja

Kaj naj pa napišem? Saj je ni več. Ko sem z Adrio Airways potoval nazadnje, nisem bil zadovoljen. Res je, ventilator se lahko pokvari na letalu katerekoli letalske družbe. Ampak od resne firme za začetek pričakujem, da bo v Egipt poslala letalo, ki zmore pot do Ljubljane brez postanka na bencinski črpalki. Pričakujem tudi, da potnikom plača, kar mora, ali odgovori, zakaj ji ni treba ali zakaj ne plača, čeprav bi morala.

Že ko so mediji začeli mrcvariti Adrio, je vse skupaj spominjalo na brcanje obnemoglega kljuseta, ki naj bi bil nekoč naš paradni konj, naš ponos, nacionalni interes, državna srebrnina in kaj vem kakšne vznesene krilatice so še uporabljali. Zdaj, ko je firma dokončno crknila, pa je naslajanje nad crkovino že resno neokusno. Ni pa nenavadno. Vsi z veseljem rečejo: »Saj smo vam rekli!«

In tisti, ki krivdo valijo na obdobje pred privatizacijo, in tisti, ki vidijo v privatizaciji gorje. V resnici je bilo pa narobe izpeljano oboje. Z Adrio Airways ni znala ravnati država, zato so jo pripeljali v stanje, ko je ni hotel nihče več, razen sumljivega poštnega nabiralnika. Zadnja v vrsti napačnih odločitev je bila prodaja poštnemu nabiralniku. Kar seveda ni bil edini primer.

Sama sreča, si mislim, da država ne upravlja še z letališčem, sicer bi bilo zdaj verjetno še huje.

Fantazije v oblakih

In sama sreča, da je država vsaj toliko pametna, da ne bo sama ustanovila letalske družbe. Noro je že to, da je nekomu kaj takega sploh prišlo na misel. Letalske družbe danes propadajo, neka državica, ki dvajset let ni znala voditi utečene letalske družbe pa bi, potem, ko je propadla, ustanovila novo.

Morda bi jim vsaj minimalno zaupal, če bi država znala upravljati z mariborskim letališčem. Pa ne zna, čeprav ga ni treba niti ustanoviti, ampak tam kar je, lepo obnovljeno. Potem ko so slovenski potniki ugotovili, da je letenje z Brnika norost, so alternative našli v avtobusih in vseh letališčih v radiju 400 kilometrov od Ljubljane – razen v mariborskem.

O Slovenskih železnicah tudi raje ne bi …

Neki fanatiki so pa fantazirali o državni letalski družbi.

Prejšnja objava

59 komentarjev

  • Odgovori filmoljub 2. 10. 2019 at 18:33

    Vsega je kriv Werner. Sori, moral sem. 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=J0P_gfiU4zc

  • Odgovori Primož Mulec 3. 10. 2019 at 0:50

    Ajde, recimo, da pustimo dokapitalizacije ob strani, ko je bila se drzavna firma, tale “ta zadnja” bode v oči; na čem je bila šivilja, ko so pod njenim vodenjem prodali Adrio za 100.000€, že omenjenemu nabralniku, za popotnico so jim dali pa 3.100.000€ drzavne pomoci. To je za v rubriko “saj ni res pa je”.
    In kaj je naredil nabiralnik? Takoj prodal letala in jih vzel v najem, ki ga seveda ni placeval…
    Kaj vodi to našo državo, to ni za verjet…

  • Odgovori Jozef 3. 10. 2019 at 1:54

    “Prodaja/plačilo” je bila dobra poteza, ker bi drugače sicer fasali veliko dražjo dokapitalizacijo.

    Sicer pa to ni bila nobena prodaja. Praktično cela država živi v iluziji, da je bila Adria prodana. Plačali pa smo 3.1M, da jo je sploh kdo želel kupiti za 100K.

    Dober je ta naš intelektualni domet.

  • Odgovori Jazsembog 3. 10. 2019 at 2:39

    A ni smešno, kake izraze uporabljajo. Naš stik s svetom, kot za Luko Koper – naše okno v svet.

    Medtem ko večina Slovencev uporablja letališča od sosedov (geografska bližina). Ti backpakerji – ali so tu ali pa ne ….

    Luka Koper pa ustvari prihodek 250 mio evrov, kar je niti ne uvršča v top 10 največjih firm pri nas.

    Sicer pa socialistični velikani padajo drug za drugim. Kar pomeni, da bo jutri naša domovina veliko lepša za živet (beri ustvarjati in za svoje davke nekaj dobit

  • Odgovori Stane Debevec 3. 10. 2019 at 7:35

    Dobro jutro,

    menim da je problem to, da slovenska letalska družba ne more poslovati (vsaj danes) pozitivno, to je, stroški so večji od zneska prodanih kart. To pomeni, da imamo lahko letalsko družbo (v katerikoli lasti) samo, če ji stalno dajemo pomoč.
    Ustanoviti novo letalsko družbo (kupiti letala in zaposliti cca. 500 ljudi) po mojem dosti presega koristi, ki bi jih Slovenija imela.
    Bolje je, da posodobimo železniško omrežje in omogočimo vsaj tako hiter prevoz z vlakom kot je z avtom. Nisem prepričan, da to znamo.

    Pozdrav Stane.

  • Odgovori Matej Zalar 3. 10. 2019 at 10:38

    @Filmoljub: Oh, ta ima res dobre. Županjac je bil pa čez vse 😆

    @Primoć Mulec, @Jozef: Tako. To je bilo enako, kot če bi dvajset let star avto najprej poservisiral za 5 jurjev in ga potem prodal za 500 evrov. Ampak to bi vseeno naredil, sicer bi ga moral čez eno leto še enkrat sevsirati. Kdo tak avto kupi, je pa jasno.

    @Jazsembog: Da, in ljudje tem nesmislom nasedajo. “Našo” Adrio so prodali. Pa “naš” Mercator. Bog s ejih usmili.

    Verjetno je res dobro imeti nacionalnega prevoznika. Dobro, trg vse uredi, ampak ne nujno tako, da je najbolj ugodno – čeprav dražje kot pri Adrii gotovo ne more biti. Novembra bomo že lahko leteli v Bruselj, ampak šele popoldne, ko je že vsega konec.
    In ne, ne znamo posodobiti železniškega omrežja. Menda ga bodo sicer posodobili, ampak bodo vlaki še vedno potovali do Maribora dlje, kot potuješ z avtom. Vozili se bomo s hitrimi avtobusi. Kar pa tudi ni slabo. Če že ni hitreje, je vsaj ceneje kot z avtom.

    • Odgovori JJ 7. 10. 2019 at 19:48

      Dvorni norec nas zabava… ker ne vemo.. nocemo dojet, da smo njegovi sužnji.. 🙂

  • Odgovori Jozef 3. 10. 2019 at 10:50

    @Matej
    Pravilna primerjava bi bila: Avto je za na odpad (stečaj). Namesto, da ga pelješ tja pa pride kupec, ki reče – Če daš 31 jurjev v servis ti dam jurja.

  • Odgovori Matej Zalar 3. 10. 2019 at 11:42

    Tako. Avto nam je pa ljub zato, ker smo nanj navezani in ker mimogrede še rešujemo socialno stisko voznika.

  • Odgovori Boki 3. 10. 2019 at 12:00

    Ja, ampak avto bos res peljal na odpad in bil ob 200 EUR namesto ob 30 jurjev, drzava si pa stecaja Adrie, ko je bil se v drzavni lasti, res ni mogla privoscit (kajti denar nasa drzava zaenkrat v imenu nacionalnega interesa vedno napraska). Kaj takega si priznam celo jaz, sicer tezek zagovornik nevmesavanja drzave v gospodarstvo. Tako da na koncu zgodbe, ceprav je bil celoten biznis zgresen, da so morali hiteti s prodajo sele ko je EU dejansko rekla, da ne bo vec cakala, je bilo to v dani situaciji optimalno. In zakaj se optimalno! Zato, ker je danes Adria propadla v privatni lasti in je kar tako res niso smeli resevati. To pa pomeni konec mesanja tega dreka z davkoplacevalskim denarjem….za vecno. Pa ceprav pot do tega ni bila lepa in je prisla 28 let prepozno.
    —————–
    Lastne letalske druzbe Slovenija ne potrebuje. Vsaj toliko ne, da lahko verjetno recemo, da bodo brez le-te pozitivni vplivi presegli negativne. Kaksen biznismen bo moral imeti sem pa tja kaksen neproduktiven dan. Transavia je pa v Ljubljano prisla cetudi je Adria ze imela povezavo z Amsterdamom. Skratka, kjer bo interes, linije bodo. Kjer ga pa ne bo, pa 1) ali teh povezav ne potrebujemo ali 2) naj drzava stisne, ce ze res mora, kaksno subvencijo za kaksen let ali dva IZ MARIBORA (!!) in ne iz Pucnika. Seveda ob zegnu EU. Smo drzavica SREDI Evrope z 20 tisoc kvadratnimi kilometri! Taka drzava lastne letalske druzbe ne potrebuje. Potrebuje jo Islandija, pa ceprav jih je malce vec kot ljubljancanov, saj so odrezani od sveta. Ali pa Argentina, ki je tako velika, da ima dele drzav odrezane od ostalih delov drzave, ne samo sveta. Ne pa Slovenija, lepo vas prosim!
    —————-
    Najbolj sem se pa lahko nasmejal nostalgicnim novicam kot npr. “nekdanji nacionalni ponos Adria Airways po 58 letih prizemljena”. Ce je neka letalska druzba, ki v 58 letih obstoja verjetno niti eno leto ni pridelala dobicka, nacionalni ponos, potem gre pa Sloveniji res slabo. Cesa takega bi se sramovala vsaka normalna drzava.
    ———–
    Glede 4K pa vseeno dvomim, da so iz tega biznisa potegnili karkoli. Placali so 100 jurjev, ajde drobiz. Prodali so avione, v redu. Ampak preprican sem, da so od leta 2016, ko so lastniki, za del izgub Adrie tudi placali in ne samo vecali obveznosti. Teh 60 mio EUR obveznosti je zraslo verjetno v zadnjem letu. Nobena lizinska hisa jih ne bi tri leta pustila pri miru brez placila.
    ————-
    Mimogrede, poleg Brussels Airlines, sta lete v Zürich, Frankfurt in München tudi ze napovedala Swiss in Lufthansa.

  • Odgovori Boki 3. 10. 2019 at 12:04

    Me pa dejansko zanima kdo so teli prdci za tem 4K skladom. Njihova spletna stran ni vec na voljo, pred tednom dni je se bila. Kdo jim daje denar in zakaj?

    • Odgovori Jazsembog 3. 10. 2019 at 16:46

      Ja tudi mislim, da so “naši” ozadaj. Koliko poznam Nemce, se ne igrajo radi takšnih igerc, razen če pade kakšen milijon v žep.

  • Odgovori Matija 3. 10. 2019 at 12:14

    Ful dobro te je spet brati! Me veseli da si nazaj 🙂

  • Odgovori NZ 4. 10. 2019 at 10:52

    @jazesembog. Motiš se. Doživeli smo klasični primer nategni-pobegni. Prodali so stvar nekemu xyz skladu ki stvari rad razmontira izropa in pošlje v stečaj. To je sicer povsem legitimen ekonomski model, koliko je moralen je pa druga stvar. Težava je v “našem” svetem prepričanju o pravičnih in načelnih Nemcih, češ, oni nas pa že ne bodo nategnili. Vsak nategne vsakogar, če ima le korist od tega. Tako svet deluje.

  • Odgovori Zmrda 4. 10. 2019 at 12:51

    Po pisanju Financ je Adria prodala letala pred prodajo, v lasti je imela samo se dve.

  • Odgovori Boki 4. 10. 2019 at 21:18

    @NZ: no, bi res rad videl koliko je uspelo 4K iz tega posla potegnit. Ali so avione prodali pred ali po prodaji 4K v bistvu niti ni pomembno, saj je verjetno prodajna vsota v vsakem primeru sla za kritje obveznosti. Pa saj v bistvu sploh ni pomembno. Cetudi je 4K s tem kaj zasluzil, na dolgi rok bo zaradi tega drzava izgubila manj. Tisti drobiz katerega je 4K potencialno uspelo potegnit iz te zgodbe bi sod brez dna Adria pokurila v nekaj mesecih.

  • Odgovori Jazsembog 6. 10. 2019 at 1:40

    Res ja, vendar Nemci se bojijo EU in držav v EU. Spraviti firmo v stečaj, ni kar tako. Ko se prah poleže, direktor še nekaj let hodi po sodiščah…
    In je tudi osebno odgovoren za marsikdaj. Kdo pozna zakonadajo ve o čem govorim

  • Odgovori Tecnoba 7. 10. 2019 at 6:30

    Pozabljate, da je Adria, ko so jo prodali imela 30mio dolga. Torej so načeloma kupili avto, ki je na lizingu za odplacat se 30k prodali za 100eur in dali zraven še 3k. Seveda pa se tu odpira cel kup novih vprašanj .

  • Odgovori Matej Zalar 7. 10. 2019 at 8:33

    Po razkritju Rada Pezdirja, kako deluje prenovljena Udba v kapitalističnem sistemu, se mora zdeti vsak tak posel sumljiv vsem, ki malo razmišljajo. Moremo pa nič. Na koncu je še privatizacija izvedena šalabajzersko in ko zdaj že čisto resno špekulirajo o Air Slovenia, se lahko samo še enkrat primemo za denarnico.

  • Odgovori Boki 7. 10. 2019 at 14:50

    @Tecnoba: no, tocno to sem hotel povedati. Dvomim, da je 4K pri tem kaj zasluzil. Kar so zasluzili s prodajo letal lizinskim hisam je bilo porabljeno za poplacilo kratkorocnih dolgov in izgub v zadnjih treh letih. Novih 60 milijonov dolga je nastalo verjetno v zadnjem letu ali dveh. Na zivce mi gredo te teorije zarote, ces kako je 4K s tem poslom zasluzil. Kot da bi prodajali firmo, ki se je kar utapljala v kapitalu (sredstva minus obveznosti).

  • Odgovori Matej Zalar 8. 10. 2019 at 7:50

    Ja, ampak zakaj so potem sploh kupili? Neumni menda niso?

  • Odgovori Boki 8. 10. 2019 at 13:04

    @Matej: to mi vedno mislimo, ko hoce od nas nekaj kupiti nek tujec iz Zahoda….ali Kitajske. Ampak za te 4K-jevce dejansko nisem preprican, da so izjemno sposobni. Njihova spletna stran od propada Adrie ne funkcionira vec. Moj na nemscino nastavljeni brskalnik mi pravi “Dieser Account ist zur Zeit nicht erreichbar
    Bitte versuchen Sie es zu einem späteren Zeitpunkt noch einmal.” Zato me zanima, od kje jim denar in kaksne so v bistvu v resnici njihove reference. Malce sem brskal po novicah iz leta 2016 pa nisem nasel prakticno nobenega prispevka o njih…toliko o raziskovalnem novinarstvu. Pac, zastrikali so se. Zakaj ne more biti tako preprosto? Nekaj so dobili prakticno zastonj (placali so 1,1 milijona EUR), s 30 milijoni sredstev in 30 milijoni dolgov. Pa so mislili, bomo ze postimali in potem prodali naprej za vec. Pa pac niso. Saj niso prvi, ki bi prisli v Slovenijo investirat in ugotovili, da tukaj zadeve funkcionirajo malce drugace in da bi bilo bolje, da se na tem najlepsem koncu sveta poslov sploh nikoli ne bi sli. Karikira se, da v letalski industriji sluzi celotna vertikalna in horizontalna veriga, razen tistih na sredi…to so letalske druzbe. In v bistvu je to res. Zato me vedno znova preseneca, ko se nekje najde nekdo, ki misli, da bo imel 2 aviona in letel iz Maribora v London in s tem obogatel. Ali kot je nekoc izjavil Richard Branson, za katerega verjamem, da je uspesen, pa se je prav tako z Virginom zastrikal: “ce hoces postati milijonar, investiraj milijardo v letalsko druzbo”.

    Mogoce imajo pa prav ravno nasi rusofili…morda so rusi edini pametni, saj ne investirajo v Slovenijo 😀 (sarkazem, Putinov kvazi imperij se mi gabi)

  • Odgovori beach_boy 8. 10. 2019 at 16:04

    https://www.rtvslo.si/zivljenjski-slog/ture-avanture/iz-ljubljane-v-svet-stare-linije-novi-prevozniki-in-akcijske-cene/501632

    Propad Adrie je zgleda nekaj najboljšega kar se je zgodilo Fraportu in nam, potnikom. Videti je, da bo Pučnik lahko postal konkurenčen ostalim okoliškim lateliščem.

  • Odgovori Matej Zalar 8. 10. 2019 at 19:32

    @Boki: No, kakorkoli že, so šalabajzerji. Zagovornikom nacionalnega interesa pa tudi prav pride, da lahko zdaj kažejo na primer slabe prakse, češ, saj smo vam rekli. Pa še novo družbo bodo lahko zdaj ustanovili. Turizem so že podržavili, zdaj kupujejo banko in zakaj ne bi potem usztanovili še novega letalskega prevoznika, ki nas bo spet lupil, tako da se bomo raje vozili 300 kilometrov daleč kot pa na Brnike, kamor železnice ne bo še nekaj desetletij.

    @beach_boy: Neverjetno. Na lepem bomo res prišli v središče Evrope.

  • Odgovori Jazsembog 8. 10. 2019 at 22:24

    @boki

    Simpatičen komentar, pa vendar naiven. Nihče ne izgubi milijona, in ” se zastrika”
    Sploh pa ne Nemci. Kdo posluje z Nemci, to razume. Sklad je točno vedel kaj kupuje in kaj bo z družbo naredil. Tudi politika si je oprala roke.
    Mene Nemci stiskajo za jurja že, in če je v igri 50k ( kar je drobiž za firme s katerimi poslujem), traja par mesecev preden se uskladimo, ker me zajebavajo za vsak jeban odstavek v pogodbi.
    In zdaj ti misliš, da so oni kupili mačka v žaklju ? Točno vedo kaj je letalski posel, in kako stvari stojijo
    Za stečaj so vedeli v naprej. Ali si je s tem poslom politika oprala roke, ali pa je nekdo zaslužil, ko je nategnil banke za puf, medtem ko je prodal letala z provizijo oz proti uslugo.

  • Odgovori Boki 9. 10. 2019 at 7:48

    @jazsembog: govoris, kot da Nemcem se nikoli v zgodovini ni noben posel spodletel. Lahko je vsaki stvari pripisati teorijo zarote. Kaj je bilo res, pa zaenkrat ne veva ne jaz ne ti.

  • Odgovori B 9. 10. 2019 at 14:10

    @Boki, Jazsembog posluje s celim svetom, kaj pa ti veš :). Živi v Avstriji, seli se po Aziji, samo tleskne s prstoma in že par Azijk leži… To so poslovneži kot se šika. A ni daleč resnica, da živi v sobici pri mamici nekje na obrobju Maribora :).

  • Odgovori Jazsembog 9. 10. 2019 at 18:14

    Seveda da, tudi Nemci kdaj izgubijo posel. Ni nobena teorija zarote.
    To so osnove posla, ve se kaj skladi počnejo. Skladi želijo zaslužiti na hitro. Na hitro se pa da zaslužiti predvsem z računovodskimi oz finančnimi vzhodi.
    Andrija je imela pred nakupom premoženje, danes ga nima. V stečajni masi premoženja ni. Torej je bila naloga sklada, da odproda premoženja.
    Jaz mislim, da za skladom stojijo banke upnice, ker so zares držale Adrijo v rokah. Drugi manj verjeten scenario, pa je da so strici iz ozadja prodali svojim, zaslužili so pa z odprodajo bank. Verjetno je resnica nekje vmes

  • Odgovori Boki 10. 10. 2019 at 11:18

    @Jazsembog: z racunovodskimi triki bos na hitro zasluzil le, ce bos s triki nekoga uspel prepricati, da ti da denar oziroma prelozi placilo tvojih obveznosti, ki jih na koncu ne bos odplacal. Z racunovodskimi triki pa stanja na TRR-ju neposredno ne mores spremeniti.
    Ze res, da je imela Adria pred prodajo sredstva, ki jih sedaj nima vec. Zacuda ne ve nihce (stecajni upravitelj sedaj to ve, upam da kmalu o tem kaj izvemo), kako so se v tem casu razvijale obveznosti. Ce je sel denar od prodaje sredstev za kritje obveznosti, potem niso zasluzili nicesar.

  • Odgovori Jazsembog 10. 10. 2019 at 16:55

    Seveda je šel denar od prodaje za kritje obveznosti. Saj banke niso nore.
    Ne vemo pa v kakšnem stanju, so bila letala, ko so bila prodana, in če je bila prodajna cena fer. To vedo samo strokovnjaki in tisti, ki je letala kupil.
    Računovodsko in finančno bo vse kot se šika.
    Nekdo je za milijon dobil upravljanje z več milijonskim premoženjem, ki ga je prodal. In si s tem povrnil milijon vložka in nekaj zaslužil. Mislim da je vse jasno.
    Meni je smešno, da res misliš, da je sklad kupil majhno letalsko družbo v vzhodni Evropi z namenom ustvarjanje dobička iz naslova osnovne dejavnosti…

  • Odgovori NZ 11. 10. 2019 at 8:21

    @Boki, se opravičujem, tvojega replya sploh nisem videl do zdaj. Torej. Res je, v Adrii je bilo vse narobe že prej in bi tudi brz 4k šlo slej ko prej vse v maloro, je pa dejstvo, da se švabure niso niti v najglobljih sanjah trudile, da bi z Adrio karkoli počeli. Torej, prodali so letala (mislim da še preostala 4; cena novega enega je cca 50 mil $) in jih najeli nazaj, za katere obveznosti niso plačevali (hence the foreclosure pred stečajem), prodali so lastno stavbo in jo najeli nazaj (obveznosti jasno niso plačevali), prodali so znamko sami sebi in je od slamnatega alter ega najeli nazaj (noro). Prodajali so vozovnice (še med prizemljitvijo, ko je bilo jasno da ne bodo šli nikamor in so dobesedno kradli denar), torej pobasali denarni tok, plačevali pa niso nikogar in ničesar, razen zaposlenih. V treh letih takšnih akcij se nabere kar precej denarja, bistveno več, kot so ga v Adrio vložili. Najbrž je bil to njihov plan od samega začetka, vmes so pa prodajali buče o Sukhojih, novih destinacijah, modernizaciji in razvoju. Zelo na suho in z zelo velikim tičem bi rekel temu.

  • Odgovori Matej Zalar 11. 10. 2019 at 10:54

    Tudi jaz sem njihovo avanturo razumel približno tako. Mislim, da se je celo že ob prodaji “vedelo” za njihov nategni-pobegni poslovni model, ki so ga menda udejanjili še v nekaj primerih. Ampak takrat verjetno enostavno ni bilo več časa, nihče pa ni bil tako nor, da bi to Adrio kupil.

  • Odgovori zmago1 11. 10. 2019 at 11:59

    pred prodajo 4k je imela adria samo še dve letali, vir: finance

  • Odgovori Boki 11. 10. 2019 at 12:35

    @NZ: nihce jim ne bi pustil stradati se 3 leta, ce ne bi poplacali nobene obveznosti. Da, obveznosti je bilo ob stecaju menda 60 milijonov ampak to se ne pomeni, da v zadnjih treh letih niso poplacali nobene obveznosti. O tem govorim in samo o tem. Prodali so dve letali (kot je ze 2x napsal Zmago1) in eno stavbo (ostalo je drobiz, blagovno znamko so pa itak prodali samemu sebi). V zadnjih treh letih dvomim da jim je uspelo narediti kakrsenkoli dobicek. Ne recem, ce so placali manj obveznosti kot so zasluzili s prodajo sredstev, potem jim je mogoce res uspelo kaj zasluzit ampak kot sem rekel, tega danes ne ve se nihce. Jaz samo mislim, da jim ni uspelo zasluzit nic, oziroma mogoce bore malo. Je to res tako tezko razumeti? Dvomim tudi, da so lizinske hise cela 3 leta gledale, kako Adria ni placala niti evra za najem letal. Odvzamejo letalo, ga oddajo nekomu drugemu in cao miki. Tako preprosto je to.
    Fraport, dobavitelji goriva, lastniki stavb, itd. tudi cela 3 leta niso dobili niti evra za svoje storitve? Resno?
    ———
    Kakorkoli ze, za Slovenijo je to se vedno bolje kot pa dodatne dokapitalizacije po 50 milijonov EUR vsakih 10 let. Tako so sli sedaj trije milijoni v nic + oportunitetni zasluzek, ce bi drzava z Adrio naredila isto kot je 4K in ce sklepamo, da se 4K je okoristil…ampak takih igric se drzava itak nikoli ne bi smela it, tako da ostanemo pri treh milijonih. Precej bolje kot pa 5 milijonov vsako leto. Okej pa preko zavoda za zaposlovanje bo sedaj slo nekaj denarja za brezposelne. Ampak to sem pa tudi ze izracunal. S 50 milijoni EUR bi lahko vsi zaposleni na Adrii prejemali najvisje mozno nadomestilo za brezposelnost celih 130 mesecev.

  • Odgovori Boki 11. 10. 2019 at 12:37

    Zanimivo je tudi, da so svabure podvojile floto Adrie. Ce bi bil cilj izcrpavanje bi lahko to naredili ze v pol leta in zaprli vrata. In v naslednjih 2,5 letih izcrpali se kaksno podjetje, za kar v tem casu niso imeli casa.

    • Odgovori Boki 11. 10. 2019 at 12:41

      …ali pa na kajmanskih otokih srkali koktajle namesto se je*** na Brnikih ko ti pred vrati dan in noc stojijo novinarji.

  • Odgovori Matej Zalar 11. 10. 2019 at 16:03

    No, lastnino Adrie so pač prodali, potem pa naprej izvajali storitve in slabo plačevali, dokler je pač šlo. Tako slabo so plačevali, da so kerozin, se mi zdi, plačevali po predračunih. V tem času so seveda tudi nekaj zaslužili, tistih par mojstrov je vleklo plače in čao. Obogateli verjetno niso, izgubili pa tudi niso ničesar.

    Glede tega, da bo trg vse uredil, sem pa nekoliko skeptičen. Realen primer: potujem v Belgijo, kjer se mi dogodek začne ob 17h. Tja bi priletel šele zvečer, zato moram gor dan prej in plačat hotel. Takoj sem ob sto evrov in še ob en cel dan. Dobro, to bodo, če prav razumem, rešili s subvencijami, zato da bodo prevozniki v vzhodno Evropo pač pripravljeni leteti tudi v normalnih urah. Ampak to potem ne pomeni, da je zadeve uredil trg, ampak subvencija.

  • Odgovori Boki 11. 10. 2019 at 16:41

    Bomo videli, trg ne bo vsega uredil sam v dveh mesecih. Ce bodo videli, da obstaja interes za jutranje lete, bodo mogoce nekoc leteli tudi takrat. Ampak pilotov in letal ni na pretek na stand-by kar vsak trenutek, da bi zapolnili vrzel z danes na jutri. Predvsem pa teh pilotov in letal nimajo kar letalske druzbe same. Neki firmi, ki se ukvarja z “wet-lease” oddajo letal in posadke, je tudi stroskovno neugodno imeti vsak cas na voljo letala in posadko, ce se nekje pojavi nek letalski prevoznik, ki hoce na vrat na nos zaceti leteti na neki novi liniji. To planiranje traja nekaj casa, zato mislim, da bomo lahko bolje ocenjevali, kaj je propad Adrie dejansko pomenil za povezljivost Slovenije sele ko bodo znani poletni urniki poletov. Zimski so pred vrati in so ze zdavnaj splanirani. Ja, boste rekli, saj je propadla Adria in je sedaj 10 primernih avionov ter posadka na trgu in jih lahko zaposlijo druge letalske druzbe in prevzamejo letala. Ja, seveda lahko, ampak tako hitro to ne gre. Ne gre pa sploh, ce linija na splosno ni rentabilna. Je pa seveda tudi mogoce, da bo kaka linija za vedno izpadla, ampak bi bila dobrodosla. Ampak tu smo potem ze pri problemu trzne ekonomije. So res vsi davkoplacevalci dolzni subvencionirat lete pescice, ki morajo npr. v Belgijo enkrat na leto ali pa je bolje da je tisti slehernik enkrat na leto ob en produktiven dan in 50 EUR za hotelsko sobo, na stroske tistega, ki mu placa, da mora v Belgijo?

  • Odgovori Branko B 11. 10. 2019 at 16:42

    »Daj,« ti pravimo bralci. »Napiši nekaj o Špilaku«…
    Verjetno je težko pisati o nekom, ki tako varuje svojo zasebnost in z nami komuncira le z rezultati.
    A ti, kot odličen poznavalec kolesarstva bi lahko nam ostalim namenil portret, ki ga Simonovi dosežki gotovo zaslužijo. Vnaprej hvala, če se bo to zgodilo.

  • Odgovori Boki 11. 10. 2019 at 16:50

    S subvencijami pa verjetno ne bo nic. V EU je samo pescica linij subvencioniranih. Npr. francozi subvencionirajo lete na njihove karibske otoke ali francosko gvajano in svedi ali finci na neke svoje odrocne otoke, to je pa vec ali manj to. Drzava prakticno v srediscu Evrope odobritve teh subvencij verjetno ne bo videla. To so samo sanje.

  • Odgovori Jazsembog 12. 10. 2019 at 0:44

    Sem liberalec po duši, in praktik po srcu. Država je tu, da nam zagotovi 3 osnovne dobrine:
    Šolstvo,
    Infrastruktura,
    Zdravstvo

    Pod infrastrukturo lahko sodi tudi “air Slovenia”. Ni problem denar, bolj bo problem organizacija.

    Mislim, ta država (Slovenija) je za svoje državljane naredila bore malo.

    Tudi Slovenci ste smešni, ko se za 50 Eurov bolj ugodno opcijo vozite po celi Evropi z kombiji in bosanskimi šoferji.

    Mogoče Matej kakšno besedo o tem, kaki vpliv bi imela Air Slovenia za turizem?

  • Odgovori Boki 14. 10. 2019 at 12:32

    Kot zanimivost…tisti SDH-jevec je na bluzenje Levice, da bi morali Adrio upravljati zaposleni, povedal, da so menda Adrio za 100 jurjev ponujali tudi zaposlenim, saj so se za to menda najprej zanimali in nato premislili. To bi bilo res dalec najbolje in skoda da se ni zgodilo. Glede na to kako so piloti pritiskali, da bi morala drzavat resevati njihove sluzbe, bi bilo prav lepo videti Adrio v 100% lasti zaposlenih. 1,1 milijona EUR bi pomenilo tam nekje slaba 2 jurja na zaposlenega. Pa bi lahko Adrio upravljali po principu direktno demokracije, ker menda oni vse vedo. Res skoda, da se to nikoli ne zgodi. Ce bi model baskijskih kooperativ uvedli bolj pogosto, bi bilo manj maneverskega prostora za pametovanje. Tako na strani Levice in SD-ja kot na strani zaposlenih.

    • Odgovori Jazsembog 14. 10. 2019 at 15:11

      To je fenomen, kako se Slovenci panično odzovejo, ko je potrebno prevzeti odgovornost.

      Delaš 20 let v isti firmi, dobiš možnosti jo odkupiti za drobiž in se skriješ. Vsi, od čistilk do pilotov.

      Kako prideš domov kot moški in živiš s tem ob koncu tedna ?

      Kako gre ta mindset? Delam za kurac firmo, v katero nisem pripravljen vložiti niti ene mesečne mezde, sem pa vložil v to firmo 20 let svojega življenja…?

      Naj od vseh teh silnih intelektualcev, ki je jih premorejo slovenske fakultete, nekdo razloži ta fenomen.

      @boki se strinjam, da je država poceni prišla skozi

      • Odgovori Boki 14. 10. 2019 at 15:37

        “Kako prideš domov kot moški in živiš s tem ob koncu tedna ?”
        —-
        Z olajsanjem. Adrie za drobiz tudi jaz ne bi kupil. Se pa sprasujem kako kot moski zivis s tem da navijas cel cas kako vse ves in znas, odgovornosti pa noces prevzeti ko ti je ponudena in obenem se celo tezis drzavi, naj ne pusti, da bos ob delovno mesto. Ubistvu vidim, da govoriva o isti stvari 🙂

  • Odgovori NZ 14. 10. 2019 at 14:33

    @Boki. Šele zdaj vidim da je izpadlo, kot da branim Adrio in da valim krivdo za propad na 4K. Adria je crknila po pravici, ker je bilo v firmi narobe vse od A do Ž, (najemne pogodbe, destinacije, pogodbe z zaposlenimi,…) Hotel sem le povedat, da 4K ni imel niti najmanjše želje z Adrio upravljati na način, da bi dejavnost rešil in podjetje razvijal naprej, dejansko so želeli povrnit svoj vložek in še nekaj zaslužiti. Dajali so tak vtis, v tej smeri pa niso naredili niti milimetra. Trg vsega ne bo rešil, pač ne bo, kdor to misli živi v oblakih. Trg bo rešil tako kot reši vsako drugo stvar. Čim večji output za čim manjši input, za vse ostalo pa so tu “javna” podjetja, ki kurijo tudi državni denar. Sam sem absolutno za novega prevoznika, tudi z državno podporo. Zakaj?, ker tolikšne kumulacije zasebnega kapitala v Sloveniji pač ni, ostali se pa tudi ne bodo v tla metali za neko Slovenijo. Prepričan sem, da, če bi se projekta lotili pravilno, in kasneje z zasebnim partnerstvom, bi ta lahko bil uspešen, bi se pa v širokem loku ognil bivših vodstvenih struktur Adrie, Pilotov pa v še širšem. Ne bom več zagovarjal svojih stališč, si pa pridržujem pravico da se po 13h letih v letalski dejavnosti okličem za vsaj relativnega poznavalca razmer.

  • Odgovori Jazsembog 14. 10. 2019 at 22:39

    No no, spet smo bolj papeški od papeža. Cela Evropa funkcionira na principu državne potrošnje in politične redistribucije davkoplačevaksegs denarja. Ekonomija je tržna, z močnim državnim vmešavanjem.
    Kaj bo pa Evropa rekla? Nič. Evropa je jeglo enih posranih birokratov. To je naša Evropa. Erdogan se jim vsem smeji.
    Zadevo se spelje tako, da bodo v Bruslju pomirjeni. Z npr air serbia (govorim na pamet, ker o letalskih industriji razen hardware nimam pojma ) se dogovori o podružnici Air Slovenija. Letala se malo pobarva itd. Gre se za marketing, na letalu se oglašuje slovenska ponudba itd. Za to se plača mesečni pavšal, ki pokrije ne profitabilne linije, boljši timing letov itd.
    Če bo v Brniku več linij, in če je kje industrijska zona blizu, mogoče pripeljem kitajski kapital za 100 delovnih mest (z mizernimi slovenskimi plačami). Ne živim v sobi z mamico, kot ti, nisem pa niti poslovnež, ki pripelje Jaskinawo. Sem pač takšen kakršen sem.

  • Odgovori Jazsembog 15. 10. 2019 at 23:04

    Imaš sp, najel si bosanca da ti vozi prikolico do Nemca. Vmes pa misliš, da si podjetnik, ker si glavni na vasi.
    Zanimivo kako živčni postanete slovenci, ko ga vas tu zbadam. Pri pogovoru postanete penasti, in od šoka skupaj ne spravite stavka.
    Ja jutri lahko odprem firmo, in v letu dni dobim kapital za 100 ljudi. Big deal. Večji del dneva se v glavnem praskam po jajcah.
    Hočem povedati to, da slovenski podjetniki niste nobene mesije, kot se radi prikazujete na televiziji.

  • Odgovori Matej Zalar 17. 10. 2019 at 12:03

    @Anonimnež: Tvoje komentarje brišem zato, ker mi greš izredno na kurac. Ne zaslužiš si obstoja na internetu. @Jazsembog se mi zdi pa kar zabaven tip. Popestri zadeve. Človek se mu nasmeje. Ti si pa samo nepomemben pain in the ass.

    • Odgovori Jazsembog 19. 10. 2019 at 21:20

      Živima in furama svoj stil življenja. Kar marsikaterega tipičnega zapetega Slovenca moti. Marsikdo pa me trepne po rami in reče vsaka čast.
      Včasih pač nasedeš in padeš na zobe. Danes je sobota. Ob 11 grem v laufhaus. Rezervirani imam dve madžarki. 300 Eurov. Upam, da se imaš lepo tudi ti Matej, lp

  • Odgovori Matej Zalar 17. 10. 2019 at 15:16

    @Anonimnež: Še to: tvojih komentarjev niti ne berem. Ne trudi se. Lahko pa me povabiš na kavo in mi v obraz poveš kar ti leži na duši. Take ljudi sem vedno cenil.

    • Odgovori kakec 18. 10. 2019 at 8:13

      Lahko bi prihranil gorje sebi in bralcem in namesto prebiranja in izbiranja med bolj ali manj neumnimi komentarji enostavno ukinil komentarje. Berem tvoje zapise od nekdaj, pa toliko pacientov še ni bilo na kupu. Saj jih v resnici ni veliko, samo nihče od njih ne pozabi odtisnit svojega kakca, ne glede na vsebino, naj gre za biciklizem, politiko, babe, promet ali kaj tretjega.

  • Odgovori zmago1 18. 10. 2019 at 8:07

    CHEF to je tvoj blog in tile komentarji zgoraj ne sodijo sem, predlagam da jih izbrišeš,…. to je kr neki, ena samohvala brezveze,…če je človk samo pol tolk sposoben kot piše, si bo ustvaril svoj blog in imel v enem mesecu kakih 10k naročnikov,….

    Drugače pa z glavo v življenje, zmerna kombinacija dela družine rekreacije in hobijev pa bo 🙂
    Aja, pa brado stran,…takoj!
    lp, Z

  • Odgovori kren 18. 10. 2019 at 21:17

    Poglej, poglej, se pripravljam na vikend izlet s familijo in naletim na avtora fotografij kraja, ki ga bomo med drugimi obiskali – Zalarja 🙂
    https://www.mladinska.com/moj_planet/potepanja_po_sloveniji/5487

    Prva liga, lepe fotke.

  • Odgovori Tomaž 13. 11. 2019 at 21:05

    Matej, kako si kaj? Redno odpiram blog, če je kaj novega…

  • Odgovori Anonimno 15. 11. 2019 at 0:44

    Pred časom je napisal, da piše brutalno, a zjebala ga ena baba… :):):). Padel je na realna tla.

  • Odgovori Teta Julči 15. 11. 2019 at 8:16

    On samo brutalno serje!

  • Komentiraj